آموزش مراقبت از باتری لپ تاپ
نوشته شده توسط : تیموررضائی شهریور

 

 

باتری لپ تاپ به لحاظ تامین برق مورد نیاز بسیار آسیب پذیر می باشد و باید شما به عنوان صاحب لپ تاپ بدانید که چطور باید از این قسمت استفاده کنید تا کمتر آسیب ببیند.

 

باتری لپ تاپ از سلول هایی با نام Li-ion تشکیل شده است که با توجه به ظرفیت باتری و مدل لپ تاپ، تعداد و مشخصات این سلول ها متفاوت خواهد بود. شاید بسیاری از افراد فکر کنند که تمامی مشکلات یک باتری با تعویض این سلول ها قابل حل خواهد بود، اما باید بدانید که این کار به هیچ وجه آسان نیست.

به عنوان نمونه اگر در انجام این کار از استانداردهای موجود پیروی نکنید، ممکن است در حین استفاده از باتری، منفجر شود. پس شاید بهتر باشد که به جای این که به فکر تعمیر باتری لپ تاپ خود باشید. بیش تر به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید با استفاده بهتر، جلوی خراب شدن زود هنگام آن را بگیرید.

 
مدام شارژ نکنیم
در حال حاضر بیش تر کاربران حتی در محیط های کاری هم ترجیح می دهند که از لپ تاپ شخصی خودشان استفاده کنند اما شارژ باتری لپ تاپ یا شاید بتوان گفت نحوه درست شارژ کردن آن یک معضل اساسی در میان کاربران شده است. بسیاری از کاربران با شارژ مداوم به باتری ضربه می زنند و برخی دیگر با مصرف تا حد آخر شارژ، به نوع دیگری باعث کاهش طول عمر باتری خواهند شد.
ادامه ی مطلب







:: برچسب‌ها: باتری لپ تاپ به لحاظ تامین برق مورد نیاز بسیار آسیب پذیر می باشد و باید شما به عنوان صاحب لپ تاپ بدانید که چطور باید از این قسمت استفاده کنید تا کمتر آسیب ببیند , باتری لپ تاپ از سلول هایی با نام Li-ion تشکیل شده است که با توجه به ظرفیت باتری و مدل لپ تاپ، تعداد و مشخصات این سلول ها متفاوت خواهد بود , شاید بسیاری از افراد فکر کنند که تمامی مشکلات یک باتری با تعویض این سلول ها قابل حل خواهد بود، اما باید بدانید که این کار به هیچ وجه آسان نیست , به عنوان نمونه اگر در انجام این کار از استانداردهای موجود پیروی نکنید، ممکن است در حین استفاده از باتری، منفجر شود , پس شاید بهتر باشد که به جای این که به فکر تعمیر باتری لپ تاپ خود باشید , بیش تر به این موضوع فکر کنید که چگونه می توانید با استفاده بهتر، جلوی خراب شدن زود هنگام آن را بگیرید , مدام شارژ نکنیم در حال حاضر بیش تر کاربران حتی در محیط های کاری هم ترجیح می دهند که از لپ تاپ شخصی خودشان استفاده کنند اما شارژ باتری لپ تاپ یا شاید بتوان گفت نحوه درست شارژ کردن آن یک معضل اساسی در میان کاربران شده است , بسیاری از کاربران با شارژ مداوم به باتری ضربه می زنند و برخی دیگر با مصرف تا حد آخر شارژ، به نوع دیگری باعث کاهش طول عمر باتری خواهند شد , ادامه ی مطلب ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 مرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: